Estadi Olímpic Lluís Companys
De l’Exposició Internacional a escenari inaugural dels Jocs Olímpics
Ens trobem a l’escenari de l’esdeveniment esportiu més important de la història de Barcelona. Construït l’any 1929 per l’Exposició Internacional de Barcelona, l’Estadi Olímpic Lluís Companys va ser renovat completament per tal d’acollir els Jocs Olímpics de Barcelona'92.

Barcelona Bus Turístic, a l’app Hola Barcelona
La teva app per visitar la ciutat amb el Barcelona Bus Turístic: rutes, parades i llocs més emblemàtics. També hi portaràs els teus bitllets còmodament!
L’”Hola” més famós i multitudinari de la història
El 25 de juliol de 1992, des de la seva pista central, Barcelona va saludar el món sencer amb un sonor “Hola” que va quedar gravat en la memòria de tots aquells que van veure la cerimònia d’inauguració de les XXV Olimpíades.
Però la història de l’estadi es remunta al 1929, quan l’arquitecte Pere Domènech i Roura va construir aquest amfiteatre per l’Exposició Internacional de Barcelona. Posteriorment, la instal·lació va quedar en desús fins que Barcelona va ser escollida com a seu olímpica i es va posar en marxa la remodelació de l’estadi, a càrrec de l'equip d'arquitectes Gregotti, Correa, Milà, Margarit i Buixadé.
L’Estadi es va renovar completament i només es va conservar la façana i les dues escultures de genets de Pau Gargallo. L’edifici es va buidar, el nivell de la pista es va rebaixar i es van alçar unes noves graderies amb capacitat per a 56.000 espectadors. Aquest nou estadi va acollir les cerimònies d’inauguració i cloenda dels Jocs Olímpics Barcelona’92, així com les proves d’atletisme.
Estadi de futbol provisional i escenari de grans esdeveniments
Entre 1997 i 2009 va ser el camp de futbol del RCD Espanyol. En les temporades 2024-2025 i 2025-2026 també s’ha convertit en el camp provisional del FC Barcelona, durant les obres del Campanou.
L'any 2010 s'hi celebrà el 20è Campionat d'Europa d'atletisme, pel qual fou novament remodelat i ampliat fins als 60.000 espectadors. Avui dia és escenari de concerts més gran de Barcelona, així com de proves esportives de primer nivell.
Com arribar a l’Estadi Olímpic?
Amb la Ruta Vermella del Barcelona Bus Turístic arribareu a la parada de l’Anella Olímpica, des d’on podreu accedir a l’estadi.
Per als més curiosos
- La pedra que es va extreure per rebaixar el nivell de l'estadi és de tan bona qualitat que s’ha utilitzat per construir la Sagrada Família.
- Si feu una volta per l’exterior de l’estadi, veureu que encara s’hi conserva el peveter amb què es va encendre el foc dels Jocs Olímpics.
- El 2001 l’estadi va ser anomenat Estadi Olímpic Lluís Companys, en homenatge a qui va ser President de la Generalitat de Catalunya durant la Guerra Civil.